Opleidersblog: van afbeelding naar verbeelding
Onlangs zijn wij met het gezin een aantal dagen in de bergen geweest om te genieten van alles wat die omgeving te bieden heeft. Ski, snowboard, langlauf, wandelen en wat zo meer. Ik weet niet hoe dat bij u is maar…nu weer terug in Nederland blijven er toch altijd maar een paar dingen in mijn geheugen geprent. Dit jaar zijn dat bovenal afbeeldingen van verschillende rotsformaties in de sneeuw. Iedereen heeft beelden die blijven hangen en tot verbeelding spreken. Dit beeld werd tijdens de vakantie mogelijk al aangemaakt of versterkt door toiletten die aan de buitenkant bekleed waren met bovenstaande foto.
Verbeelding: vermogen je ergens een voorstelling van te maken.
Tijdens de Olympische spelen maakten ze ook gebruik van beelden die tot verbeelding spraken. Tijdens de uitreiking van de medailles zag je een beeld, op de achtergrond, van de zee en bergen. Een mooi plaatje waarin de medaillewinnaars goed tot hun recht kwamen, maar waar je jezelf ook in waant. De volgende morgen, bij het oppakken van de krant, werd dit beeld en gevoel herhaald door een prachtige foto van de medaillewinnaars met dito achtergrond.
Hoe kunnen wij, in onze markt, waar dit soort vindingrijke initiatieven ook voorkomen, deze nog slimmer benutten? Hoe nemen wij de klant mee in een wereld, uw bedrijf, waar hij/zij graag zou willen zijn?
Martin Witte, Quality Movement
Quality Movement, SFR erkend opleidingsbedrijf